Bonnievale

5 februari 2023 - Bonnievale, Zuid-Afrika

Gisteren was een rustdag d.w.z. dat we geen verre afstand hoefden te rijden. Wel zijn we naar Plettenberg Bay gereden om te lunchen aan het strand en ook om even in de branding te spelen.

Lunch bij visrestaurant in PlettenbergbaaiHeerlijke lunch

Meteen even bij checkers wat boodschappen gedaan want we willen niet 's avonds nog ergens naartoe rijden om te eten. Ook zijn er veel wegopbrekingen. Om 8 uur 's avonds gingen de lichten uit want het was weer loadshedding tot 10 uur. Ook begon het toen te onweren het gevolg was dat de wi-fi steeds stoorde aan uit. Dat kwam ook door de harde windstoten. Gelukkig is de wind 's nachts gaan liggen. We plaatsen maar een paar foto's bij het verhaal de rest van de foto's kun je onder het kopje foto's vinden, ook staan er wat video's.

Vanmorgen rustig aan vertrokken naar Bonnievale. Dat is een rit van 368 km een groot deel langs de kust.

RiviermondingOnder de weg

Even gestopt om te picknicken en ook om wat foto's te maken.

Picknick onderweg

Prachtige kustlijn

We werden vriendelijk ontvangen. Het is hier een soort boerenbedrijf met een camping en wat gastenverblijven. We kijken uit op een wijnveld. Ook is er een zwembad. Het is niet zo luxe als in de villa maar alles is er.

Bonnievale river lodge

Het heet bonnievale River Lodge het ligt aan een rivier. We zijn van plan om morgen een Rivercruise te maken. Nou ja zo luxe is het niet maar wel even met een bootje varen op de rivier.

1. Ria Bitter:
    7 februari 2023
    Goedemorgen,
    Het is heerlijk om jullie reisverhaal te kunnen volgen. Vooral de variatie in de belevenissen spreekt ons erg aan. Van superdeluxe tot ... ah dat moet nog komen. Nog wel 3 weekjes plezier of ben ik de tel kwijt. Vergeet vooral niet om uitgebreid te genieten.
  2. Ilona:
    4 maart 2023
    Wat leuk, op die bovenste foto zie ik dat beacon island gebouw, ik heb foto's dat de kinderen er in het zand spelen. Maar toen was 't winter dus was er verder niets te beleven en zo te zien op jullie foto nu wel. Leuk om te lezen wat een mooie reis jullie hebben gemaakt!
  3. Chris en Carla Harmse:
    4 maart 2023
    We zijn inmiddels al ruim 1 week thuis. Was wel een overgang qua weer. We vonden het hier koud. Ook de terugreis viel tegen: lange overstap in Cairo (ruim 4 uur en dat wisten we). Geen lekkere stoelen tijdens het wachten terwijl we al 'gaar' waren en daarna nog ruim 4 uur in een vliegtuig met smalle stoelen. Op Schiphol een omleiding van 3 km om bij de douane te komen en daar zag het zwart van de mensen met een wachttijd van 30 minuten. Gelukkig was er iemand die zei dat we naar de zelfscan konden en daar was niemand.