Viljoensdrift

6 februari 2023 - Bonnievale, Zuid-Afrika

Vanmorgen was het bewolkt maar niet koud. Na het ontbijt eerst koffie gemaakt want hier is gemalen koffie ipv oploskoffie.

Om half 11 naar Viljoensdrift. Dat is een wijndomein waar je kunt proeven en kopen.

Allerlei lekkers te koop voor de picknick

Het ligt aan de Brederivier en daar hebben ze een boot waarmee je een stukje gaat varen.

Boot op de Brederivier

Het leuke is dat je in de winkel allerlei lekkere dingen kunt kopen die je dan meeneemt op de boot en daar nuttigt uiteraard met een fles wijn die je in een ijsemmer meeneemt. Wij waren veel te vroeg want de 1e boot gaat pas om 1 uur.

Mooie tuin bij Van Loveren wineryVan Loveren

Daarom naar een ander wijndomein gegaan: van Loveren. Die hebben een prachtige tuin waar je doorheen kunt lopen.

Hij kon het niet laten!

Ook wordt er wijn verkocht en Chris kon het niet laten om een paar flessen mee te nemen. We zullen ze wel de komende 2 weken moeten opdrinken.

Onze picknickMet viljoensdriftwijn

We waren alweer vroeg terug bij Viljoensdrift om onze picknick samen te stellen. Inmiddels was het ook zonnig geworden. Om 1 uur gingen we een uurtje varen op de rivier en ondertussen eten en drinken.

Uitgestrekte wijngaarden

Daarna terug naar onze accomodatie om bij het zwembad uit te buiken.

Lekker zwembadje

Om 6 uur loadshedding tot 8 uur, dus ook geen WiFi. Vannacht ook 3 uur geen stroom dus zal het wel warm worden zonder vin.

Morgen vertrekken we naar Stellenbosch. Benieuwd hoe de volgende accomodatie is.

1. Hans Versteegen:
    6 februari 2023
    Gezondheid lijkt me lekkere wijn met al die zo'n erop de groetjes van alle bridgers.