Verblijf in Finfoot

22 februari 2023 - Geysdorp, Zuid-Afrika

De diners zijn hier goed verzorgd: 2 voorgerechten,  1 keuze hoofdgerecht en een desert.

Mooi opgemaakt gerechtLekkere toetjesToetje

Maandag was het half bewolkt en na de lunch werd het donker en brak er een hevig onweer los. Daarna kwam de zon weer door en zijn we zelf met de auto een ritje over het terrein gaan rijden om dieren  te spotten.

Zelf rijden door resortHartebeestGrote schildpad

Dinsdag was een prachtige dag, heel helder en warm. Het begon met wat ochtendmist en tijdens zijn dagelijkse loopje kwam Chris giraffen tegen.

Giraffen in de ochtendmistIn de ochtendmist

Verder veel tijd bij het zwembad doorgebracht en om 5 uur een gamedrive met een ranger gedaan. Wij waren de enige gasten. Heel relaxed.

Mannetjes koedoeStruisvogels in de verteZebra's

Halverwege een stop met een drankje en versnaperingen zoals biltong.

Rustig plekje tijdens gamedriveTijdens gamedrive stoppen voor een hapje en een drankje

Vandaag de laatste dag  die we bij het zwembad doorbrengen. We moesten om 10 uur uitchecken, maar kunnen wel gebruik maken van het zwembad.

Lekker zwembadNog een lekker zwembad

Na de lunch gaan we richting vliegveld, zodat we voor donker daar zijn.

We vliegen om 21.45 u naar Cairo en  hebben daar een tussenstop van 4,5 uur. Uiteindelijk zijn we in de middag op Schiphol waar we door Maartje worden opgehaald.

De rangers en de receptiemedewerkers zijn witte mensen en het bedienend personeel, de schoonmaaksters, de koks en de tuin/klusjesmannen zijn zwart. De arme zwarte mensen wonen aan de rand van de stad in golfplaten hutjes, soms duizenden, en de witte mensen wonen in villawijken waarvan de tuinen zijn omgeven door muren en hekken.

De verschillen in Zuid-Afrika zijn nog steeds heel groot.

1. Henk Stikker:
    22 februari 2023
    Wouw, wat een ervaringen allemaal.
    Geweldig hoor!
  2. Ria Bitter:
    24 februari 2023
    Jullie zijn vermoedelijk al weer in Nederland geland want ik loop een beetje achter met het lezen van dit vervolgverhaal. Ongetwijfeld zijn het voor jullie allemaal gouden herinneringen en hebben jullie enorm veel napret.
  3. Ilona:
    4 maart 2023
    Een prachtige reis zo te lezen! Het hele land rond gegaan. Fijn dat we zo een beetje mee hebben kunnen genieten!