Santa Lucia

26 januari 2023 - St Lucia, Zuid-Afrika

Vandaag van Ermelo naar Santa Lucia gereden bijna 400 km. De snelheid op de route viel tegen. Ook moesten we in de berm vanwege een speciaal transport.

Speciaal vervoer

Hele files van kolenwagens, die vooral de helling op stapvoets rijden. In het begin een slecht wegdek met potholes. Het is een 2baansweg met af en toe de mogelijkheid om in te halen. Onderweg borden met Amsterdam en Amersfoort.

Bewegwijzering

Ook langs de Spar om boodschappen te halen. We hebben een cottage in een tropische tuin aan de rivier waar 's avonds de nijlpaarden doorheen lopen. We zijn benieuwd. We werden door de eigenaar ontvangen en hij liet ons foto's zien van een nijlpaard in onze tuin.

Onze cottage

Van 3 tot 7 is er geen stroom, dus geen WiFi. Koken kan gelukkig op gas.

Vanmorgen en onderweg wat regenbuien. Hier is het wat benauwd warm, ongeveer 25 gr.

Er zitten hier ook apen in de mangoboom. Ze bekogelen ons met mango's.

1. Ria Bitter:
    29 januari 2023
    Goedemorgen, Hier zondagmorgen. Gisteren nog een kerstlunch gehad. Jullie wereld is dus een heel andere. Op de foto aait Chris wel een heel klein nijlpaardje of was dat toch een poes? Bijzonder toch wel dat in Nederland/Europa kolen bijna als zeer fout beoordeeld worden om over de bruinkool in Duitsland niet te spreken.
  2. Ilona:
    4 maart 2023