Van Upington naar Vryburg

18 februari 2023 - Vryburg, Zuid-Afrika

Vandaag een (saaie) rit van ruim 400 km.

Onderweg naar Vryburg regen in de verte

Vanmorgen om half 8 vertrokken van Bezalel. (Voor de bijbelvasten: Bezalel is een bijbelsfiguur, zoon van Uri en kleinzoon van Hur. Hij was kunstenaar en heeft het tabernakel van de Ark van het Verbond gemaakt.) Het wine-estate is zeer christelijk en dus op zondag gesloten.

Bezalel met Nederlandse en Zuid-Afrikaanse vlagBij de ingang de vlaggen van ZA en NLWe waren al om 1 uur in Vryburg terwijl het inchecken vanaf 2 uur is. Toch is dat meestal geen probleem zodat we vanmiddag lekker in de tuin van het zwembad kunnen genieten. De accommodatie valt wat tegen. De kamer is wel ruim en de tuin met zwembad zien er goed uit, maar de inboedel is ouwe meuk. Dat hadden we niet verwacht met de naam Castello. We kunnen hier vanavond wel eten en morgenochtend ontbijten, zodat we niet in de 'stad' hoeven te zijn. We zijn er doorheen gereden maar het ziet er onverzorgd uit en het lijkt niet zo veilig. De witte mensen zijn nogal bang voor inbraak en daarom zie je overal bordjes bij de huizen dat het bewaakt wordt door een bedrijf. Iedereen heeft afgesloten gates. En de straten zitten vol kuilen.

Morgen de laatste grote rit naar Finfoot Lake Reserve waar we de laatste 3 nachten zullen doorbrengen.

1. Ria Bitter:
    20 februari 2023
    Jullie maken aardig wat kms. Hoe is het met de prijzen voor benzine? Zijn die net zo indrukwekkend als in Nederland of valt dat toch reuze mee daar? Stom is dat dat je toch in 1 land zulke grote verschillen hebt ten aanzien van religie en criminaliteit.
  2. Chris en Carla Harmse:
    20 februari 2023
    Benzineprijzen zijn voor ons een lachertje ongeveer 1,10 euro per liter. We zien de prijs wel wat stijgen. Voor ons geen probleem maar er wordt door de bevolking over geklaagd.