Laatste week

16 februari 2023 - Clanwilliam, Zuid-Afrika

Een dagje overgeslagen want,ondanks dat we voorzichtig zijn met water en eten, hebben we allebei diarree gekregen. Niet zo leuk als je een eind moet rijden. Gelukkig hebben we daar pilletjes voor. Toch voelden we ons allebei niet lekker en hebben we laat uitgecheckt en vroeg ingecheckt. Chris had op de kaart een mooie route gezien over een pas. Alleen, daar moesten we zo'n 30 km over een onverharde weg.

Onverharde weg in het cedergebergte

Wel lekker rustig en prachtige natuur, maar het schiet niet op. In Clanwilliam is niet veel te beleven. Er is een museum, de ou tronk (oude gevangenis).

Museum ou tronkDaar zijn we vanmorgen geweest, we kregen van een heel vriendelijke jongen een rondleiding in het Afrikaans. Daarna zijn we de Pakhuispas gaan rijden. Schitterende ruige natuur van het Cedergebergte. Verderop werd de weg untarred. Dus omgekeerd en van de andere kant ook schitterende wildernis en vergezichten.Cedergebergte pakhuis pasCedergebergte pakhuis pasCedergebergte pakhuis pasCedergebergte pakhuis pasZonnepanelenHet is vandaag weer erg warm 33 gr net als gisteren. Volgens de host hebben we geluk, want normaal is het hier in februari rond de 50 gr.! Nu zitten we lekker op ons terras in de schaduw met zwembad(je) en een koud drankje.Ons zwembadMorgen weer verder naar Upington 550 km!

1. Truus Blijleven:
    16 februari 2023
    Dat is balen. Gelukkig hebben jullie pilletjes mee. Alweer 3 weken om ga nog lekker genieten van jullie laatste week. Groetjes van HxT
  2. Chris en Carla Harmse:
    17 februari 2023
    Dank je
  3. Ria Bitter:
    18 februari 2023
    Tja je kunt of je nu in NL of in ZA bent altijd een virusje oplopen of toch iets verkeerds gegeten. Gelukkig is het al weer achter de rug. Nog maar 1 week? Vraag herhalingsoefeningen aan want het is hier nog steeds niet lekker warm en bovendien ook nog druk (files!!). Veel plezier