Nothern Cape

17 februari 2023 - Dyasons Klip Settlement, Zuid-Afrika

Vandaag een lange rit van ruim 550 km naar de Nothern Cape oftewel de Noordkaap. We vertrokken al om 7 uur en langs de weg liepen allemaal schoolkinderen die al vroeg op school moesten zijn. Het is een heel leuk gezicht al die uniformen. We moesten ook over een pas rijden en daar werd het heel mistig.

Wat een uitgestrektheidEindeloze wegAparte bergen Vogelnest Dit is een vogelnest.

Toen we eenmaal boven waren kwam de zon door en toen werd het een warme dag. De hele weg was door de woestijn. Nu was het niet zo'n woestijn met allemaal zandduinen maar wel een heel droog gebied en eindeloos. Naast saaie stukken waren er ook mooie vergezichten met bergen die veel weg hadden van de Tafelberg. Uiteindelijk waren we om 2 uur hier in bezalel.

Toegang tot Bezalel ons verblijf

Het is een wijn Estate waar we een proeverij kregen van port en brandewijn en wijn.

Wijn, port en brandyproeverij

Er zijn niet veel gasten hier. Waarschijnlijk zijn we de enige Er is een mooie tuin bij en twee honden en heel leuk voor kinderen een sprookjestuin.

Sprookjestuin bij bezalelSprookjestuin bij Bezalel

De kamer is ongezellig maar het is maar voor één nacht. Morgen weer op tijd op want dan hebben we rit van ruim 400 km naar Vrijburg te rijden.

1. Ilse:
    18 februari 2023
    Ik ben weer bij met lezen. Hoe lang blijven jullie daar nog?
  2. Chris en Carla Harmse:
    18 februari 2023
    Morgen naar de laatste locatie: Finfoot Lake Reserve. Daar blijven we 3 nachten en gaan woensdagavond vliegen.
  3. Ria Bitter:
    20 februari 2023
    Dat vogelnest is ongetwijfeld voor een musje want een hoger gewicht kan die paal niet aan toch? Wat jammer dat de koek al weer bijna op is. Heerlijk om te lezen dat er toch nog gebieden zijn waar je niet overspoeld worden door toeristen. Zijn jullie nooit bang dat je met zo weinig verkeer op een doodlopende weg rijdt?
  4. Chris en Carla Harmse:
    20 februari 2023
    Gelukkig werkt de navigatie goed. We gebruiken de gratis Sygic navigatie want daar heb je geen internet voor nodig zoals bij Googlemaps.