Chris en Carla in Zuid-Afrika

5 januari 2023 - Maarssen, Nederland

Op 8 december besloten we om toch maar weer eens naar Zuid-Afrika te gaan. Door corona hebben we dat 2 jaar niet kunnen doen en ook had Carla nog bedenkingen omtrent het vliegen. Maar nu was zij ook 'om'.

16729319772677233828419443304285

We zijn meteen op internet gaan zoeken naar vliegtickets. We willen naar Johannesburg vliegen met maximaal 1 overstap en 's morgens aankomen. Dat is gelukt. We vliegen met Egypt Air op dinsdag 24 januari naar Cairo en na een tussenstop van 2,5 uur naar Johannesburg. Daar komen we 's morgens vroeg aan.

auqyvftb7tgw_800

Vervolgens hebben we een auto gezocht en ook dat is gelukt. We hebben een Toyota Urban Cruiser gehuurd. Die kunnen we op het vliegveld ophalen.

De volgende stap was accommodaties te zoeken. Dat doen we via booking. De eerste overnachting is in Ermelo. Dat is 200 km van Johannesburg.

Dan gaan we naar St. Lucia voor 2 nachten en vervolgens naar Empangeni, ook weer 2 nachten.

Finfoot

Wat we ook geboekt hebben is Finfoot Lake Reserve voor de laatste 3 nachten. Hier zijn we al 3x geweest en vinden dat een fijne afsluiting van onze reis.

Wat een hoe het verder gaat weten we nog niet. Daar hebben we de komende weken nog voor om het uit te zoeken.

We vliegen op woensdag 22 februari van Johannesburg via Cairo terug en komen dan op donderdag 23 februari weer thuis.

1. Hans Versteegen:
    23 januari 2023
    Ben benieuwd ik ga met veel interesse jullie volgen
  2. Rian:
    23 januari 2023
    Heel veel plezier en een goeie vlucht er naar toe. Ik ga jullie op de voet volgen. 😃🙋‍♀️