Op safari

28 januari 2023 - Empangeni, Zuid-Afrika

Vandaag zou het een warme dag worden, dus vroeg op pad. We gaan naar Hluhluwe (spreek uit: schloeschloewe) en Imfolozipark. Het is een uurtje rijden vanaf St. Lucia en na aanmelding en betaling bij de receptie zijn we om 8 uur door de poort. We beginnen in Hluhluwe.

Plattegrond HluhluwePlattegrond iMfolozi

Er is een asfaltweg dwars door het park, maar we zien weinig dieren. Daarom een onverharde zijweg ingeslagen misschien dat hier meer dieren zitten. Waarschijnlijk hebben ze last van de warmte en blijven ze verscholen in de bosjes zitten. De big5 zou je hier moeten vinden, maar wij hebben ze niet gezien. Alleen 1 olifant in de verte op een berg

Olifant op de berg

en een paar buffels en 2 olifanten in de rivier. Via de hoofdweg weer terug en nu naar het Imfolozipark. Je schijnt daar de dieren beter te kunnen zien omdat er weinig bosschages zijn. Maar wij hebben pech: alleen een paar apen in een bosje en zebra's en verschillende bokken. Bij een picknickplaats even wat gegeten en op weg naar onze volgende slaapplek in Empangeni. Morgen en rustdag.

1. Truus Blijleven:
    28 januari 2023
    Wat jammer dat jullie niet de big5 niet gezien hebben. Hopelijk nog later in de vakantie. Veel plezier. HxT
  2. Ria Bitter:
    30 januari 2023
    En al weer een leuke belevenis... Aan de ene kant jammer dat er geen beestjes waren maar ik kan me een oude geschiedenis herinneren waarbij 2 jonge olifanten op de weg aan het spelen waren en we zo'n babykontje steeds dichter bij de auto zagen komen. Later is dat heel leuk. Het is overigens wel bijzonder dat je zebra's hebt kunnen zien want die "schijnen" schuw te zijn.