Plettenberg Bay

3 februari 2023 - Kurland, Zuid-Afrika

Na een goede nachtrust vanmorgen rustig aan gedaan.

IMG_20230202_164834

Onderweg bij een hele grote shoppingmall hadden we eindelijk een vodacomshop gevonden om een simkaart te kopen. Voor 5 rand heb je een simkaart en voor 50 rand beltegoed gekocht. Dat is ongeveer 3 euro! Nu kunnen we zelf bellen als we de weg kwijt zijn 😜.

De weg gaat door het Tsitsikamma nationaal park waar de hoogste brug van Zuid-Afrika is en je kunt bungiespringen. Doodeng, maar wel leuk om even naar te kijken. Het is een toeristische attractie en dus veel souvenir verkopers.

Ook hier souvenirs

Bungiejumpen vanaf de hoogste brug van SA

Nog even picknicken op het strand voordat we naar ons volgende verblijf gaan.

Lombard Villa

En dat is een aangename verrassing: een schitterende villa op een wijn landgoed. We kregen eerst een rondleiding door de huisbewaarder: de grote keuken, de eetkamer, de zitkamer de televisiekamer, de terrassen. We vroegen waar nou onze slaapkamer was en toen moesten we de trap op en kwamen eerst langs de kinderspeelkamer en toen een enorme slaapkamer met hemelbed en via de kleedkamer naar de badkamer die ook enorm groot is en toegang heeft naar het dakterras. Fijn dat we hier 2 nachten hebben geboekt.

1. Ria Bitter:
    5 februari 2023
    Oh ja al weer een bekende... bungie jumpen ... Ook toen hebben we bewonderend gekeken en vooral de gilpartijen die er mee gemoeid waren. Wat een feest om dat je zelf vrijwillig aan te doen. Zijn die foto's van dat "hutje" van Welbedacht Estate? Wel heerlijk om zo vrij als een vogel iedere keer in een totaal ander huis te bivakkeren.
  2. Chris en Carla Harmse:
    5 februari 2023
    Nee dat is Lombard Villa. Kijk maar bij foto's dan zie je ons riante onderkomen.
  3. Ilse:
    9 februari 2023
    Chris en Carla, ik ben weer bijgelezen. Leuk hoor!