Port Elizabeth

2 februari 2023 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Het was warm vannacht. Daarom de deur opengelaten en de ventilator aan. Ze hebben het hier schijnbaar koud want overal liggen er dikke dekbedden. Helaas geen losse lakens. En altijd hoor je wel een mug 's nachts, dus we waren vanmorgen al voor de loadshedding wakker. Snel de waterkoker aanzetten en om 7 uur waren we weer op weg. Dus konden we om 12 uur heerlijk lunchen aan het strand in PE.

Lunch in PE

We hadden een routebeschrijving van de accommodatie gekregen en opgeslagen in de navigatie. Bij de plek waar wij dachten dat er een bord moest staan zagen wij die niet. Een behulpzame verkeersregelaar heeft ons geholpen door naar de accommodatie te bellen. Volgens hem moesten we links af, maar ook daar zagen we geen bord. Uiteindelijk weer terug en toen was de man ons aan het zoeken, want de host was gekomen om ons de weg te wijzen. Het bleek dat we nog 2 km verder moesten rijden. Het is een landgoed met paarden. Ons huisje lijkt wel een boomhut.

Relaxen op de veranda

Hier geen loadshedding want ze hebben hun eigen voorziening.

We zijn hier maar 1 nacht, want morgen gaan we naar Plettenberg.

1. Marian:
    2 februari 2023
    Leuk jullie verhaal te lezen. Ik volg het graag. Goede reis verder
  2. Chris en Carla Harmse:
    Dank je
  3. Henk Stikker:
    2 februari 2023
    Jullie foto’s, video’s en verhalen doen ons leuk meeleven in die andere wereld.
    Heb intussen jullie auto ook al eens lekker laten draaien.
    We blijven jullie volgen!
  4. Chris en Carla Harmse:
    4 februari 2023
    👍🚗
  5. Ria Bitter:
    5 februari 2023
    Langzaam maar zeker komen jullie op ook voor ons bekend terrein. Lang geleden maar Port Elizabeth stond destijds ook op het programma. Hoe regelen jullie de accommodatie? Website en dan reserveren... Zijn er niet te veel toeristen of valt dat juist reuze mee?
  6. Chris en Carla Harmse:
    5 februari 2023
    Dit is Welbedacht Estate. Wij kijken naar welk gebied we willen en dan op Booking.com zoeken naar een accommodatie met een goede beoordeling. Ook even de beoordelingen lezen. Er zijn niet zoveel toeristen, want de meeste accommodaties hebben nog plek. Soms kun je wel voor 1 nacht boeken, maar is de 2e nacht al bezet.